Wednesday, March 7, 2012

Kelantan Mahu Pamerkan Aksi Terbaik...




Pendahulu Liga Super, Kelantan bakal turun pada saingan pembuka tirai Piala AFC menentang Navibank Saigon dari Vietnam malam esok, tanpa kelibat sekurang-kurangnya 5 pemain utama, tatkala Ketua Jurulatih Kelantan, Bojan Hodak tidak meletak sebarang sasaran besar untuk pasukannya.

Bojan, jurulatih kelahiran Croatia, akur beliau terpaksa melupakan khidmat dua pemain, S.Subramaniam dan Indra Putra Mahyuddin yang menyertai senarai kecederaan bersama Norshahrul Idlan Talaha dan Aziz Ismail, manakala pemain pertahanan kental, Daudsu Jamaludin pula diberi rehat selepas terbabit dalam kemalangan di Kota Bharu.

“Kita mungkin pendahulu liga, namun saya mahu mengingatkan setiap perlawanan yang diharungi adalah sukar buat kita, pemain berikan komitmen 200%, dalam AFC, ia suatu yang berbeza, tiada siapa mahu meletakkan harapan tinggi, tiada siapa mengharapkan keajaiban, saya cuma mahu pemain saya main rileks, tenang, tunjukkan permainan lebih berkualiti berbanding menentang Negeri Sembilan dua hari lalu..”.

“Keadaan Subra tidaklah teruk, dia sudah ok, tapi untuk bermain malam esok pastinya tidak, dia perlu berehat, dan kita juga akan turun tanpa Daudsu, dia mengalami kemalangan di Kota Bharu semalam, isterinya cedera, dia ok, tidak cedera tapi saya rasa adalah elok untuk memberikannya rehat beberapa hari agar keadaan kembali normal, kalau saya turunkan juga dia mungkin fikirannya lari dan dia tidak dapat fokus pada game..”. – Bojan Hodak.

Tanpa Subra dan Daudsu, posisi pertahanan tengah hampir pasti diisi Farisham Ismail ataupun Rizal Fahmi Rosid, manakala Zamri Ramli mungkin diberi peluang membuktikan kredibilitinya di posisi Daudsu.

Bojan juga tidak menganggap beraksi perlawanan sendiri di luar Kota Bharu – Stadium Nasional Bukit Jalil – sebagai suatu kerugian, kerana berpendapat Kelantan masih mempunyai penyokongnya dari sekitar Lembah Klang, malah beliau juga yakin penyokong bolasepak tempatan akan turut memberi sokongan kepada Kelantan.

Ditanya mengenai pemain import yang akan diturunkan, Bojan berkata beliau mempunyai pilihan 3+1 untuk diturunkan iaitu di antara Dennis Antwi, Mahmoud Ghaddar, Nwoha Onyekachi dan Obina.

Bagi kapten pasukan, Badri Razi yang bakal menjadi kapten pertama Kelantan memimpin pasukan itu beraksi di saingan peringkat benua, beliau berbangga dengan pencapaian hebat ini, dan berharap perjuangan Kelantan tidak ternoktah di babak awal saingan dan mahu TRW mengorak langkah lebih jauh dalam saingan AFC ini.

No comments:

Post a Comment