Wednesday, July 4, 2012

Kelantan Semakin Hampir Untuk Mengekalkan Kejuaraan..

Muhammad Ghaddar meraikan gol kedua untuk Kelantan.
foto: Shazli Shamsuddin



Kelantan benam Negeri Sembilan digelanggang lawan 2-3 semalam semakin mengesahkan mereka untuk mempertahankan kejuaraan Liga Super yang dimenanginya pada tahun lepas akan kembali lagi pada 2012 ini.

Beraksi dihadapan hampir 20 000 penyokong di Stadium Tuanku Abdul Rahman, Paroi, Kelantan terlebih dahulu dikejutkan dengan gol pasukan tuan rumah hasil jaringan Firdaus Azizul setelah menerima hantaran daripada pemain muda berbakat, Bukhari Idris seterusnya menamatkan permainan pada separuh masa pertama dengan 1-0.

Bersambung pada babak kedua, percaturan Jurulatih Kelantan, Bojan Hodak membawa masuk Muhammad Ghaddar ternyata memberi impak kepada corak permainan pasukan Kelantan yang dilihat lebih bertenaga pada babak kedua. Hasilnya, Azlan Ismail berjaya menjaringkan gol pertama Kelantan diikuti gol kedua Kelantan olah Ghaddar dan Indra Putra juga tidak ketinggalan untuk mencetak namanya sebagai penjaring gol ketiga Kelantan.

Berpunca dari sepakan sudut, Kapten Negeri Sembilan, Shukor Adan menanduk masuk untuk gol kedua pasukannya. Anak buah Azrai Khor cuba untuk mencari gol penyamaan namun ketangkasan Khairul Fahmi sbg benteng terakhir Kelantan menafikan segala-galanya. Tamat perlawanan, Negeri Sembilan 2-3 Kelantan.

No comments:

Post a Comment