Wednesday, April 11, 2012

Arsenal berkunjung ke Malaysia lagi....




Arsenal Football Club gembira untuk mengumumkan bahawa skuad pasukan pertama sekali lagi akan ke Malaysia untuk bermain perlawanan di Kuala Lumpur pada bulan Julai.

The Gunners akan melawat bagi tahun kedua berturut-turut, berikutan musim panas Asia pelancongan mereka yang berjaya pada bulan Julai 2011, di mana Kelab yang dimainkan perlawanan di Kuala Lumpur, Malaysia dan Hangzhou, China.

Selepas tiba di Kuala Lumpur, skuad pertama-pasukan akan mengambil bahagian dalam sesi latihan terbuka di Stadium Bukit Jalil, Kuala Lumpur, pada hari Isnin, 23 Julai, satu majlis yang dihadiri oleh lebih 30,000 orang pada tahun lepas.

Pada Selasa, Julai 24, Arsenal akan bermain perlawanan menentang XI Malaysia, sekali lagi di Bukit Jalil Stadium, Kuala Lumpur, bermula 9:45 waktu tempatan.

Lawatan ke Malaysia adalah perlawanan pertama Tour Arsenal 2012. Selepas perlawanan di Kuala Lumpur, Gunners akan perjalanan ke China untuk bermain menentang Manchester City di Beijing pada hari Jumaat, 27 Julai. Pasukan itu kemudiannya akan melawat Hong Kong untuk perlawanan menentang Kitchee FC pada hari Ahad, 29 Julai.



Ketua Eksekutif Arsenal, Ivan Gazidis berkata: "Lanjutan kepada kejayaan besar lawatan ke Kuala Lumpur pada tahun 2011, semua yang dikaitkan dengan Arsenal sangat teruja untuk sekali lagi akan melawat Malaysia tahun ini.

"Kami gembira bahawa ramai peminat setia kami di Malaysia dan daerah jiran akan sekali lagi mempunyai peluang untuk melihat pasukan mereka dalam tindakan hidup. Kami mempunyai masa yang hebat di Malaysia tahun lepas dan kita semua berharap untuk melawat negara ini yang besar dan memenuhi orang indah sekali lagi pada bulan Julai. "

No comments:

Post a Comment